Saturday, February 09, 2013

+ jangan TAKUT.... +

kali ni post aku lain sikit. tak de tulis cerita pasal latest ride, gamba ride pun tak de.. tapi citer nie ada sikit-sikit pasal dunia ride... bahasa pun guna bahasa rojak lah, sebab kesilapan grammar dalam tulisan english aku ya amat lah banyak... apa-apa pun tak kisah la apa bahasa, apa grammar... janji aku boleh share citer ngan korang... paling tidak pun aku syok sendiri... hehehe

kat Hard Rock

malam tadi masa lepak-lepak kat Hard Rock, port biasa hari jumaat malam sabtu ada sorang member bagi tau... 

+ member + "Roi... adalah dua tiga member cakap ko kempen kuat sekarang..."
+  aku lah + "kempen kuat...?"
+ member + "ye lah ini tahun kan tahun election kat HOG..."
+ member + "derang cakap ko kempen kat fb macam-macam bende ko buat, ko tulis...." 
+  aku lah + " owwhh..... hahahaha..!"

aku tediam jap, tapi lepas tu sambung bual macam biasa. tukar topic sebab malas nak citer panjang berjela... lepas habis set live band aku angkat kaki, balik...

kat atas moto

dalam perjalanan balik bila teringatkan cerita member tadi aku tersenyum sendiri. seperti yang aku jangkakan, cerita-cerita macam ni mesti akan keluar... terutama bila aku agak aktif tahun ni dalam fb HOG Malaysia Chapter. ye lah, mana taknya... awal-awal tahun lagi aku da canang kompang pasal Camping Ride, pas tu aku post pulak citer-citer ride weekend aku ngan kawan-kawan, baru nak reda... aku up plak pasal HORE.... over sell btol la si Roi ni... hahaha...

sampai umah | dlm bilik study

nah... ni aku dah start nak bebel pulak. anyway, sambung balik pasal citer kempen election HOG nie. kalau adalah.... kalau betol lah, ada kawan-kawan yang rasa aku terlebih syok... mintak maaplah. bukan sebab nak kempen, bukan sebab election dan bukan juga sebab nak masuk bertanding jawatan HOG tahun nie...

"I've been there | Done that.... "

so untuk kawan-kawan yang rasa nak bertanding jawatan HOG tahun ni, teruskanlah usaha anda... jangan TAKUT, jangan gundah dan jangan rasa irihati... bukan sebab aku buat semua ni nak cari publisiti tapi lebih kerana syok sendiri.

HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
i've once been volunteered myself to be the HOG Malaysia office bearer. masa tu tujuan tak lain hanyalah sebab minat sangat nak jadi Road Captain. sapa-sapa member yang ada masa election tahun tu mesti ingat "ya saya nak jadi Road Captain, sokong lah saya"... isi borang pencalonan pun cuma isi ruangan Road Captain saja (terima kasih Bro Jalal & Fizan) hinggalah Sdr. Nik Adelin (Hon. Secretary masa tu...) bagi tau yg dia masukkan juga nama saya dalam ruangan Safety Officer.

+ Nik Adelin + "kawe takuk dema kaloh post Road Captain, demo ada chang lagi jadi Safety Officer".... heheh, terima kasih Bro Nik... 
HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
maka kalah lah tahun tu dan tak dapatlah jadi Road Captain, tapi dapat jadi Safety Officer. and the challenge came right after i being introduce as a new Safety Officer sehinggalah ke mesyuarat pertama selepas AGM dan ke mesyuarat kedua, ketiga dan seterusnya... tapi aku teruskan juga. meeting tetiap bulan, kadang-kadang tiap-tiap minggu pun ada, tak masuk ride sana sini dan campur aktiviti ride sendiri.. it was never been easy, kena marah kena maki dah sampai mangli tapi minat punya pasal, aku stay dalam committee... timbul tengelam hari berganti bulan, bulan berganti tahun... lepas 2 tahun sampai lah masa AGM untuk election seterusnya...macam sama tahun yang dulu, kali ni aku nak gak jadi Road Captain. dah rezeki, maka menanglah tahun tu... jadilah Road Captain yang aku idamkan. campur tolak setahun, jadi itu ini, meletup sana sini, bang meja dan kerusi especially lepas Johor HOG Rally... dengan berat hati, aku dengan rela lepaskan jawatan Road Captain yg aku sayangi....
HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
thats it...! itu je lah... cita-cita aku nak jadi Road Captain dah tercapai walaupun banyak bende yang aku nak contribute tak tersampai, never been in my mind or plan to go for any post further than being a Road Captain. jauh sekali nak jadi Presiden... now i've better plan, different ball game, different field and different style. 
HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
untuk rakan-rakan yang ada minat nak jadi HOG Malaysia Chapter office bearer tahun nie, i wish you best of luck. it's not an easy affair as you must put lots of effort and commitment... kempen kena kempen sebab kalo nak harapkan on the election day it self for people to know u, it's gonna be tough. kempen bukan buat chai, atau jual nama sana sini... tapi kempen la dengan organize banyak aktiviti, ride lah sana sini supaya members kenal siapa empunya diri... jarak masa sampai AGM tak lama lagi, campur tolak adalah 30 hari, belum terlambat sebab masa ada banyak lagi...
HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
HOG AGM - photo by Lee Loong Wun
as for me, i'll continue doing what i love most - riding and promoting Harleys. i've achieve my dream of being a Road Captain for HOG Malaysia Chapter and now i'm making new many other dreams to achieve. i always interested to promote riding Harley-Davidson motorcycle to the public coz that are most what people dream. at the same time, i'll keep on promoting the legacy and culture in Malaysia Harley-Davidson community. Brotherhood, Love & Respect among Harley owners, great riding stories, riding skill activities and competent Road Marshal for everybody SAFETY. perhaps this year, i should start to do more talking, learning, meeting people and writing a book about Harley scene in Malaysia. A thousand mile journey start with a small step and as beginning i should put all dreams into planning.


to all my fellow Chinese Harley owners, i would like to wish you Gong Xi Fa Chai & more prosperity..!! as for the rest, happy holidays. ride SAFE..!!

Roi
9th February 2013

No comments: